Mamele minore din România, subiectul unei piese de teatru emoționante. Foreplay la Replika
Foreplay la Replika. Cel mai bine păstrat secret al unei familii și chiar al societății în care trăim : peste 10% dintre mamele care nasc anual în România sunt minore. Dintre cele 22.000 de adolescente care devin mame anual, Foreplay pune în scenă povestea a trei dintre ele.
Povești de viață
Foreplay explorează condiția vulnerabilă a mamelor adolescente într-o societate care, pe de o parte, idealizează condiția maternității, iar pe de altă parte, operează cu o percepție stereotipizantă la adresa mamelor minore. Textul piesei oferă voce poveștilor de viață ale unor mame adolescente, îmbinând fragmente de interviuri cu episoade ficționalizate.
Piesa vorbește despre standarde duble, despre falși-vinovați, despre relațiile complexe (și complicate) dintre părinți și copiii lor adolescenți.
Spectacolul face parte dintr-un proiect trans-media ce îmbină teatrul cu documentarul-web și este co-finanțat de AFCN.
Mamele minore
România nu numai că se numără printre primele trei țări din Uniunea Europeană în ceea ce privește numărul mamelor minore, ci conduce topul. Țara noastră are cea mai ridicată rată de nașteri înregistrate în rândul adolescentelor, din Uniunea Europeană. Acestea sunt rezultatele unui studiu Eurostat din 2019. Procentul la nivel naţional este de 12,3%, mult peste media europeană, de 4%. Mai multe despre acest subiect aici.
Când și unde?
7 februarie, 19:00, 1h30min, 12+
Asociația Art Revolution & Centrul Replika
Centrul Replika s-a născut din nevoia de a aduce în discursul obişnuit, de zi de zi, problemele cu care se confruntă societatea românească. Cum? Intr-o formă ușor de înțeles și ușor de relaționat.
Fondat de Asociația Culturală Replika, Centrul de Teatru Educațional Replika și-a deschis porțile pe 13 februarie 2015 într-o veche hală din zona Tineretului din București. Cei 4 membri fondatori, Mihaela Michailov, Mihaela Rădescu, Viorel Cojanu și Radu Apostol, au decis să deschidă acest spațiu în urma experienței lor din sfera teatrului angajat social. Au descoperit că principalul motiv pentru care majoritatea oamenilor nu participă sau nu își trimit copiii la activități culturale este lipsa resurselor financiare pentru procurarea biletelor de intrare. De asemenea, ei au identificat o nevoie acută de reprezentare a categoriilor sociale vulnerabile şi de prezentare cât mai logică și simplă a problemelor cu care se confruntă comunitățile sub forma de spectacole de teatru. După spectacole se pot organiza dezbateri, în urma cărora se pot găsi soluții sau noi căi de apel.