Porcii pot folosi un computer. Inteligența lor este renumită
Porcii pot folosi un computer. Dacă într-o zi nu aveți cu cine să vă jucați, ar trebui să știți că porcii pot folosi un joystick. Aceștia nu știu să joace, dar pot declanșa un dozator automat. Aflați mai multe detalii de la ȘTIRI PENTRU COPII.
Inteligența porcilor a fost mult timp renumită. Iar oamenii de știință din SUA au descoperit acum că sunt suficient de inteligenți pentru a putea folosi joystick-urile computerizate.
Cercetătorii de la Universitatea Purdue din Indiana au spus că au reușit să antreneze patru porci pentru a efectua o „sarcină de joc video cu joystick” pentru a primi delicii.
Rata de succes a porcilor a fost descrisă de cercetători ca fiind „remarcabilă și indicativă a flexibilității lor comportamentale și cognitive”.
Animalele „testate” au fost o pereche de micro porci Panepinto în vârstă de doi ani și doi porci Yorkshire în vârstă de trei luni. Aceștia (n.r. porcii) au fost antrenați să manipuleze un joystick pentru a controla un cursor pe un monitor de computer, au spus cercetătorii.
Acest cursor ar putea fi folosit pentru a atinge trei ținte, de diferite dificultăți, pe ecran. Când ținta a fost lovită, un distribuitor automat a eliberat alimente.
Înaintea experimentului, oamenii de știință de la Centrul pentru Știința Bunăstării Animalelor au pregătit porcii până când au învățat comportamentul, folosind comenzi vocale, joystick-uri batante și mâncăruri distribuite manual.
Porcii pot folosi un computer
Animalele trebuiau să se apropie de un computer, care avea „pereți”, sau linii digitale albastre groase, împrăștiate pe ecran.
Apoi au fost nevoiți să selecteze unul dintre „pereții” folosind cursorul pentru a primi o recompensă. Pe măsură ce precizia porcilor s-a îmbunătățit, numărul „pereților” s-a redus la doi, apoi la unul, devenind tot mai dificil.
Porcii Panepinto, Ebony și Ivory au avut o performanță bună. Rata de succes a fost de 84%, atunci când au prezentat obiective cu trei pereți.
Totuși, a apărut o diferență de abilități între cei doi porci pe măsură ce numărul țintelor s-a redus. Ivory a putut atinge ținte cu un singur perete 76% din timp, față de 34% ale lui Ebony.
Între timp, porcii Yorkshire Hamlet și Omelet au reușit să ducă la bun sfârșit sarcina „dincolo de șansă” atunci când au fost prezentați cu doi pereți sau un singur perete pe ecran, dar nu când li s-au prezentat trei pereți.
Porcii au petrecut între trei și patru luni participând la experiment.
„Abilități de învățare impresionante”
Autorii lucrării, Candace C. Croney, profesor de comportament și bunăstare a animalelor și director la Centrul pentru Știința Bunăstării Animalelor, și Sarah T. Boysen, cercetător principal la universitate, au declarat că experimentul sugerează că animalele au un sistem inteligent pentru înțelegerea sarcinii.
„Achiziționarea sarcinii video a necesitat înțelegerea conceptuală a sarcinii, precum și performanța motrică calificată”, au spus ei în lucrare.
Croney a declarat pentru CNN că speră că lucrarea va inspira cercetări suplimentare asupra abilităților cognitive ale porcilor.
„Ar fi frumos ca oamenii să-și dea seama cât de unici sunt porcii și cât de sofisticati mintal pot fi”, a spus ea.
Ea spera că cercetarea îi va ajuta pe oameni să înțeleagă cum să „îmbogățească” mai bine viețile animalelor.
Comentând semnificația descoperirilor, Christian Nawroth, care nu a fost implicat în studiu și este cercetător la Institutul Leibniz pentru Biologia Animalelor de Fermă din Germania, a declarat că lucrarea a demonstrat „abilitățile impresionante de învățare ale porcilor”.
„Știm deja că porcii pot rezolva probleme, dar abilitatea de a utiliza un joystick pentru a naviga cu un cursor pe un ecran este cu siguranță ceva care nu a fost pe lista niciunui animal de fermă până acum”, a spus el pentru CNN, adăugând că sarcina cărora li s-a dat porcii nu era „ușor de rezolvat”.
„Încă subestimăm inteligența porcilor și a animalelor de fermă în general. Vom vedea probabil mai multe cercetări privind învățarea mai sofisticată și abilitățile cognitive ale animalelor de fermă în următorii ani”, a adăugat acesta.
Joystick: periferic al computerului personal sau un dispozitiv de comandă ce constă dintr-o manetă care pivotează și transmite apoi unghiul său în două sau trei dimensiuni unui computer;