Utilizarea telefoanelor înainte de culcare. Ce efecte poate avea acest obicei
De multe ori copiii și tinerii au obiceiul de a petrece timp, înainte de culcare, pe telefoane sau tablete, ori jucându-se jocuri video la TV. Deși acele câteva minute pot fi considerate un moment de relaxare, părinții ar trebui să aibă grijă la cât și cum își petrec copiii timpul pe dispozitivele electronice. Utilizarea telefoanelor înainte de culcare poate afecta calitatea somnului.
Un studiu la care au luat parte 79 de copii cu vârste cuprinse între 11 și 14 ani a arătat care sunt efectele folosirii dispozitivelor electronice înainte de culcare. S-a observat că timpul petrecut pe ecrane în ultimele două ore înainte de culcare nu a afectat în mod semnificativ somnul. Totuși, dacă copiii foloseau ecranele în pat, mai ales pentru activități interactive precum jocurile video, aceștia dormeau mai puțin. De exemplu, pentru fiecare 10 minute de timp interactiv pe ecrane, copiii adormeau cu aproximativ 10 minute mai târziu.
Calitatea somnului, măsurată cu ajutorul unei brățări
Durata și calitatea somnului au fost măsurate cu ajutorul unor brățări speciale purtate la încheietură. Legătura dintre timpul petrecut pe ecrane și somn a fost analizată în fiecare noapte, luând în considerare și diferențele dintre zilele de școală și weekend.
Cu alte cuvinte, nu tot timpul petrecut pe ecrane înainte de culcare afectează somnul, potrivit jamanetwork.com. De exemplu, dacă te uiți la ceva liniștit înainte de somn, nu pare să îți strice somnul prea mult. Dar dacă te joci sau faci mai multe lucruri în același timp (cum ar fi să te joci și să vorbești cu cineva prin intermediul unei rețele de socializare), s-ar putea să dormi mai puțin. Așa că e mai bine să eviți jocurile sau multitasking-ul înainte de somn, dar nu trebuie să renunți de tot la dispozitivele electronice înainte de culcare. Cu alte cuvinte, descoperirile sugerează că regulile care spun că ar trebui să evităm complet ecranele înainte de culcare nu sunt nici ușor de urmat, nici complet necesare.