POVEȘTILE CULORILOR. A fost redescoperită o pictură pierdută a lui Caravaggio
O persoană sănătoasă poate vedea milioane de culori. Aceste culori sunt împărțite în diverse moduri. Unsprezece termeni de bază separă culorile astfel: negru, alb, roșu, galben, verde, albastru, mov, maro, gri, portocaliu și roz. De la aceste culori de bază pornesc numeroase nuanțe, fiecare având o poveste unică. Astăzi, în cadrul rubricii POVEȘTILE CULORILOR, vorbim despre redescoperirea unei picturi pierdute ale lui Michelangelo Merisi da Caravaggio.
Un tablou a cărui licitație în Spania a fost oprită în 2021 din cauza suspiciunii că ar putea fi un Caravaggio a fost confirmat ca fiind o operă a maestrului baroc italian. Confirmarea a venit din partea Muzeului Prado din Spania. Instituția a anunțat, printr-un comunicat de presă, că lucrarea va fi expusă publicului începând cu 27 mai și până în octombrie. După luna octombrie, opera va fi mutată în colecția permanentă a Prado pentru încă patru luni.
„Lucrarea, pictată de marele artist italian în jurul anilor 1605 – 1609 și care a făcut parte din colecția privată a lui Filip al IV-lea al Spaniei, este una dintre cele aproximativ 60 de lucrări cunoscute ale lui Caravaggio care există, ceea ce îi conferă o valoare extraordinară”, transmit reprezentanții Muzeului Prado.
„Ecce Homo”, una dintre cele mai mari descoperiri din istoria artei
Lucrarea, numită „Ecce Homo”, este una dintre cele mai mari descoperiri din istoria artei. În urma unei cercetări aprofundate de diagnosticare efectuate de inginerul Claudio Falcucci, restaurarea sa a fost realizată într-un mod riguros. Opera de artă a fost studiată de mai mulți profesori, istorici de artă, curatori și scriitori. Fiecare a analizat circumstanțele descoperirii lucrării, proveniența sa, aspectele stilistice, tehnice și iconografice. După analiză, experții au ajuns la aceeași concluzie: că „Ecce Homo” este o capodoperă a artistului italian.
Lucrarea este un exemplu puternic al măiestriei lui Caravaggio în ceea ce privește procesul de concepție: o compoziție abilă care prezintă o scenă tridimensională și dinamică, total inovatoare în limitele unei tradiții iconografice de lungă durată.